Pfarre / Fara

Petschnitzen/Pečnica

Der Kreuzweg der Menschheit | Križev pot človeštva & Ecce homo

Kunstführung Valentin Oman | Umetnine Valentina Omana

Am Mittwoch, dem 2.3.2016, machte Dechant Jurij Buch im Rahmen der Kontaktwoche des Dekanates Rosegg/Rožek eine Kunstführung zu den Werken Valentin Omans in der Pfarrkirche St. Jakob und der Aufbahrungshalle in Ledenitzen:

  • In den Malereien von Valentin Oman in der Pfarrkirche St. Jakob im Rosental sehen wir wie im Spiegel das Leben selbst – immer nur bruchstückhaft, nie fertig, immer auf dem Weg. Die nächste Generation geht auf den Köpfen der vorigen, zerstört, baut weiter – auf dem blauen Hintergrund der Weite, die sich hinter dem Leben auftut. Ein lohnendes Meditationsobjekt.
  • Jede Figur in den Fenstern der Aufbahrungshalle Ledenitzen ist zugleich ein Kreuz – jeder trägt es an sich. Aber zugleich scheint etwas durch, das Blau des Himmels oder die Sonne der Gerechtigkeit. Durch das Requiem zum Leben.

 

Dekan Jurij Buch je v okviru Kontaktnega tedna vodil ogled Omanovih umetnin v farni cerkvi v Šentjakobu in v poslovilni veži v Ledincah:

  • Križev pot Valentina Omana je prispodoba za življenje in to, kar mu sledi. Sledovi ostanejo, a ne v celoti, sledovi človeka - visoko vzravnanega, potem zopet skrušenega na tleh. To je naša usoda. A ni brez perspektive. Če se znebimo naših potnih prtov, čaka nekaj neučakanega.
  • V poslovilni veži v Ledincah: figure prozorne, že se nekaj svetlika, kar pa ne moremo še dojeti. Najprej moramo skozi rekvij, skozi smrt.